seher

@dezi
Romantize edilen intihar, bir ruh sağlığı sorunudur. İntihar eden kişinin ardında bıraktığı notların medya araçlarıyla yaygınlaştırılması aynı sorunlarla uğraşan pek çok kişi için bir çıkış yolu olarak görülebilmekte. İntihar haberlerinin intihara sebebiyet verebileceği günümüzde bilinen bir gerçek. Bu sebeple bu haberlerin verilme şekline yönelik çeşitli düzenlemeler yapılsa bile çoğu zaman haber değeri sebebiyle intiharın nasıl ve neden gerçekleştiğine yönelik ayrıntıların da paylaşıldığına şahit olabiliyoruz. Bu denli riskli bir konuda sorumsuzca hareket etmek ne zaman suç sayılır bilemem ama ruh sağlığı problemlerinin arttığı stresli dönemler yaşarken intihar olaylarının romantize edilmesi, o dönem Genç Werther'in Acıları romanının yaptığı etkiyi tekrar edip riskli bir durum oluşturabiliyor. İntihar edenlerin ne büyük bir cesaret ne de hayata karşı onurlu bir duruştan değil bir ruh sağlığı problemi sebebiyle böyle bir eylemi gerçekleştirdiğini göz önünde tutmakta fayda var.
Seda Nur Bilici·Kitabı okudu
··1 alıntı·
16 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
seher
Gönderi Sahibi
"İntihar edenlerin ne büyük bir cesaret ne de hayata karşı onurlu bir duruştan değil bir ruh sağlığı problemi sebebiyle böyle bir eylemi gerçekleştirdiğini göz önünde tutmakta fayda var." şu kısmı çerçeveletip asmalı. özellikle sosyal medyaların girişine. aynen, girişine.