Devrim zamanı Rusya'da tıp fakültesinden yeni mezun olmuş genç bir doktorun ücra bir kasabada yaşadıklarını anlatan kitap kısa hikayeler şeklinde bölümlere ayrılmış.Mecburi hizmete yeni başladığımda hissettiğim şeylerin aynısını bir asır önce hissetmiş meslektaşımdan okumak yalnız olmadığım hissi verdi.Hekimlik her çağda her ülkede zor bunu daha iyi idrak ettim.100 yıl önce Rusya'da ki cahilliğin 21. Yy Türkiye' sinde hala devam ettiğini gözlemlemek üzücü oldu benim için.O dönemin atmosferini başarılı şekilde yansıtan bir kitap olmuş.Özellikle yeni mezun hekimlere okumalarını tavsiye ederim.