8/10
·447 syf.··
Beğendi
·
2021 12. kitabı
·
10 günde okudu
·
Okunma: 15 Mart 2021 17:09
Merhaba, Maksim Gorki'den okuduğum ikinci kitap "Ana" oldu. Daha önce Gorki'nin özyaşam öyküsü üçlemesinden "Çocukluğum" u okumuştum.Her iki kitapta da beni oldukça etkileyen noktalar var. Aslında kendi soyadını "Gorki" 'acı' koyan bir yazarın kitaplarında hepimizin kendi hayatına dair bir kaç acı bulması mümkün ;) Kitapta: İşçilerin yaşadığı bir mahallede, emekçi insanlar yaşam zorlukları olağanmış, sanki hayatlarının yegane varlığı fabrika düdüğüymüş gibi yaşıyorken; bir grup genç bu gidişata dur demek ister. Burjuvaziye karşı mücadele başlatır. Bu mücadele yıllarca çalışmış, kocasının şiddetine,toplumun beklentilerine boyun eğmiş bir kadının, Ana'nın gözünden anlatılıyor.Olağan hayatını yaşarken oğlunun fikirlerine, davasına ortak oluyor ve büyük fedakarlıklar yapıyor.Oğlu Pavel ve arkadaşlarının haklı mücadelesini sahipleniyor.Gorki'nin kendisi de Rus işçi sınıfının yaşamına çok yakından ve erken yaşta tanık olduğundan tüm gerçekliğiyle yazmış.Kapitalizm,burjuvazi,sosyalizm ve sınıf bilinci oluşan işçilerin örgütlenerek hak arayışı sürecine tanık olmak isterseniz okumanızı tavsiye ederim. :) Maksim Gorki Ana Hatice Kurt
Edebiyat
AnaMaksim Gorki · Athena Yayıncılık · 201034,4bin okunma
·
14 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.