6/10
·218 syf.··
2021 23. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 18 Mart 2021 16:25
Bu kitabı sevmeyi o kadar çok istedim ki ama bir türlü olmadı. Zaten ilk hikayeden gıcık gitmiştim biraz sonra artık ne olduysa ilerlemedi. Sevemedim. Mesela Yeraltından Notları kitabını okuyup beğendiğimi hatırlıyorum ve bu kitaba da başlarken çok büyük bir beklentim vardı. Maalesef öyle olmadı. Ayrıca küçük bir soru sormak istiyorum, neden herkes kitabın adını alan Beyaz Geceler hikayesinden bahsediyor sadece? Kitabın içinde 4 tane daha öykü var ve ilk hikayeden daha güzel oldukları bir kesin. Uzun uzun hikayelerin konusunu yazıp sizi sıkmayacağım. Zaten çoğu incelemede okumuşsunuzdur neler olduğunu\olacağını. Şimdi buraya bir SPOILER uyarısı koyayım belki yazdığım şeyler size spoiler olarak gelebilir. İlk hikayede sürekli olarak konuşma metinleri var ve bu beni herkesi rahatsız ettiği kadar etmedi. Faust kitabını da okurken rahatsız olmamıştım. (Gerçi ikisi birbirinden çok farklı ama konuşma metni deyince aklıma hep Faust geliyor.) Kahramanımız, herkesin çok sevdiği o aşk adamı, bir gece yolda yürürken bir kız görüyor. Kız gayet kendi halinde takılıyor ama bu aşk adam kızdan çok etkileniyor ve onu takip etmeye başlıyor. Kız bundan rahatsız oluyor ve bu yetmezmiş gibi başka biri daha kızı takip etmeye başlıyor. İşte sonra bu aşk adam bir fırsat bulup kızı kurtarma çabalarına giriyor. Yani baya saçmaydı. Zaten bu tarz klasiklerde nedense hep bir erkek kadını takip ediyor, kadınlar genelde 17-18 yaşını geçmiyor falan filan… Herkeste “ya ne kadar güzel bir aŞk” diye seviniyor. Şimdi bu incelemeyi okuyanlar sen ne anlarsın be Dostoyevski yazmış diye kızabilirler. Derdimi şöyle anlatayım, ben zaten sadece hikayenin bu ilk kısmı beni çok rahatsız ettiği için yazıyorum bunları. Yoksa dilini çok beğendim ona bir lafım yok. Ve takip edilen kadın Nastenka, bu aşk adama daha tanıştıkları ilk an “size elimi veriyorum ama aşık olmayın” diyor sonra zaten hayatının aşkını anlatıyor adama. Seni dost olarak görüyorum diyor başka bir şey olamaz. E şimdi tüm bunlar olurken Nastenka’nın hikayenin sonunda yaptığı şeye ben nasıl kızayım. İşte böyle okurken ilk hikayeyi sinir oldum ve beğenmedim. Bunun dışında son hikaye Yufka Yürekli idi galiba adı, mesela onu çok daha sevdim. Hatta kitapta ki bütün hikayeleri Beyaz Gecelerden daha çok sevdim. Diğer hikayelerde ilki gibi çok fazla konuşma metni yok ama yine de bazı yerlerde ağırlıklı olarak kullanılmış. Genel olarak kitapta ilk hikaye dışında 5 üzerinden 3 veririm. Diğer hikayeleri okumanızı isterim ama Beyaz Geceler birine önerip “bak oku ne kadar dokunaklı ” diyeceğim bir hikaye olmaz.
Beyaz GecelerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024102,3bin okunma
·
13 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.