#okudumbitti
#YanLianke
#102sayfa
#MartAyı11cikitap
Selam canlar. Budala okumaya devam ederken hafta sonu araya bir kitap alayım dedim. Günler aylar yıllar kitabını kitap gruplarında görmüş, yapılan olumlu yorumlardan sonra merak edip almıştım. Öncelikle kitabın yorumunu yapan arkadaşlara teşekkürü bir borç bilirim. Gerçekten çok güzel bir eser okudum sayenizde.
72 yaşında bir ihtiyar
Kör bir köpek
Terkedilmiş bir köy
Açlık
Kuraklık
Tek bir mısır fidesi
Yaşama tutunma arzusu
Sıçan istilası
Kurtlarla dans
Veee daha dahası....
"Hayatın zorlukları karşısında hep diri kalabilen bir umudun romanı" diyor arka kapak yazısında. Kitabı tek cümleyle anlat deseler işte bu cümle derdim heralde. İhtiyar ve kör köpeğin yürekleri ısıtan o dostlukları. Ne diyeyim bilemedim. Ve bir kez daha bu kadar bolluk içinde yaşarken bile bir şeylerden şikayet edip duran insanoğlu utan diye haykırıyor kitap...
Anlamak isteyene ne çok şey anlatmış 102 sayfalık bir eserde yazar. İnsanın son ana kadar mücadele edip, o son noktada tükenmişlikle ve kabullenişle birlikte kendi mezarını kazacak kadar dirayetli olabilmek.. Okuyun mutlaka..