8/10
·484 syf.··
2021 33. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 22 Mart 2021 10:28
Nazi Almanya'sından kaçarak Türkiye'ye gelmiş ve bir süre İstanbul'da hocalık da yapmış bir hukuk profesörünün, aldığı bir davet ile 59 yıl sonra tekrar Türkiye'ye gelmesini ve rektörlük çalışanı Maya Duran'ın onunla ilgilenmesi için görevlendirilmesi ile bu iki kişinin arasında gelişen olayların anlatıldığı bir roman Serenad. Kurgusu başarılı olsa da dilini biraz yavan bulduğumu itiraf etmeliyim. Serenad, Livaneli'den okuduğum ilk eser oldu. Eşim, başlarının biraz sıkıcı olduğunu ama kitabı bırakmamam gerektiğini söylemişti, o yüzden kitabın 3'te 1'ine hakim olan tekdüzeliğe hazırlıklıydım. Bir kitapta giriş ve hazırlık kısımlarının olması gayet doğal ama bana kalırsa biraz fazla uzun tutulmuş bu kitapta. Yüzde 20'lerde kalsaydı çok daha iyi olurdu. Kitabı sanırım şu şekilde bölümlemek uygun görünüyor: 0-40: Tekdüze 40-60: Acıklı bir aşk hikayesi 60-90: Tarihsel gerçekler 90-100: Çok güzel bir son Ben aslında daha önce hiç Livaneli okumadığım için sulu-göz bir aşk hikayesi okurum diye bekliyordum ama gördüm ki Livaneli aşk hikayesini, asıl anlatmak istediği görüşleri okuyucuya aktarmak için bir araç olarak kullanıyor. İyi ki de böyle yapıyor. Bahsettiğim görüşler, onun politik kimliği ile şekillenmiş tarihsel gerçeklerden oluşuyor. Irkına ve milliyetine bakılmaksızın acı çekenlerin ve insanların zalimliklerinin örneklerini okuyoruz kitapta. Yakın tarihle ilgili verdiği çarpıcı bilgiler okuyanı düşünmeye itiyor. İnsanca yaşamanın vurgulandığı ve iktidarların insanlık dışı kararlarının eleştirildiği bir roman olarak karşımıza çıkıyor Serenad. Özellikle Maya tarafından önerilen ve savaş kararları alanların bu kararı almadan önce tutulması gereken teste ben de destek çıktığımı belirtmeliyim. Kitabı sevdim, kurgusu başarılı ve çok zarif bir sonu var ancak temposu ve dili biraz zayıf kalıyor maalesef (2 puanı bu yüzden kırdım). Kitabı dinlerken "Bunun filmi çok etkileyici olur" diye düşündüm. Dilerim bir gün olur. Bu arada seslendirmesini çok başarılı bulamadım maalesef, özellikle diyaloglar çok birbirine giriyordu ve tonlamalar zayıftı, yine de kötü sayılmazdı. Kitaba 8, seslendirmeye ise 6.5'tan 7 puan veriyorum.
SerenadZülfü Livaneli · Doğan Kitap · 2015164,2bin okunma
·
2 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.