Kitabı okurken en sık aklıma gelen cümle: “Ne çok acı var...” ve bu acıları insana yaşatan başka canlılar değil yine insan. “Cehennem boşalmış şeytanlar aramızda.” tam da kitabı özetleyen cinsten bir cümle. İnsanlığın ilk yüz karası günahını işleyen Kabil’i bile şaşırtan neviden olaylarla karşılaşıyoruz belki her gün, her dakika fakat şunu biliyoruz ki ilk insandan beri olan Habil ile Kabil’in çatışması insanlık var oldukça devam edecek..Asıl mesele Habil olabilmekte, bu şuuru yediden yetmişe herkese aşılayabilmekte ve ölüm vakti geldiğinde Habil olarak can verebilmekte..