·191 syf.··Beğendi
···Okunma: 28 Şubat 2021 17:46 Farklı farklı insanların islâmla tanışıp müsluman olduktan sonraki hayatlarını, yaşamış oldukları zorlukları ve neden islâmı seçtiklerini konu edinen bir kitap (tamamen röpörtajlardan ibaret). Her hikâyede ayrı ayrı duygulandım ve biz müslüman olarak doğup büyüyenlere bahşedilmiş olan islâm nimetinin ne kadar da farkında olmadığımızı ve sonradan müslüman olanların göstermiş oldukları teblig çabasına hiç girmediğimizin üzülerek farkına vardım (acı ama maalesef gerçek bu). Aralarında önceden papaz olan var, eroin kaçakcısı olan var, islâm ve müslümanlara karşı çok katı tutumlar sergileyenleri var, budist olanları var... hepsinin de hidayete ermesi hep kur'an okumakla olmuştur (tabi öncesinde kendi inandıkları inançların onları tatmin etmeyişi, bazı mesajlar (hayatlarında olan değişiklikler, rüyalar, iç huzur veya huzursuzluklar) yatmaktadır). Hristiyan olup da islâma girenlerin hepsinin ilk kafalarını karıştırmaya başlayan şeylerin başında teslis inancı geliyor (papaz olanların bile) ve papazlara sorduklarında: bazı şeyleri öyle herkez anlayamaz, iman etmek lazım aksi taktirde sapacakları gibi cevaplar almışlardır. Bütün hikâyelerden kendimize pay biçeceğimiz şeyler çıkıyor (kendimizi sorgulamak). Hepsinin söylediği ortak şeylerden bir tanesi de: batıda insanların isâlama ve müslümanlara karşı önyargılı davranmalarının sebeplerinden bir tanesinin medya ve bir diğerinin de papazların olduğudur(sohbetlerde sürekli islâma karşı olumsuz şeyleri anlatması ve müslümanları terorist ilan etmesi) ve kim ki bunlardan kurtulursa (medyadaki yalan heberler ve papazların yalanlarından) islâmın gerçekten hak din olduğu ve anlatıldığı gibi kötü olmadığını anlayıp görecek ve müsluman olmasa da en azından islâma saldırmaz demektedirler. Sanırım baya uzattım o yüzden son olarak hepsinin müslüman olduktan sonra karşılaştıkları üzücü durumu söyleyerek bitireyim: "müslümanlar neden islâmı gerektiği gibi yaşamıyor?", "batıda yaşayan bazı müslümanlar, müslüman olduklarını söylemekten niçin utanıyorlar?". Kitabı okumanızı tavsiye ediyorum(bir gün belki de daha az vakitte okunur).