·574 syf.····Okunma: 04 Nisan 2021 13:19 Kitap 2. Dünya Savaşı döneminde küçük masum bir çocuğun günlük hayatı, ailesiyle birlikte yaşadığı zorluklar, bu zorlukları yaşarken yapmaları gereken seçimler üzerine yoğunlaşmış. Savaşın, cephedeki yansımaları ve askerlerin yaşadıklarından ziyade toplumdaki yansımaları, insanların hayatında ve düşüncelerinde nasıl izler bıraktığını anlatıyor. Karakterler Liesel, Hans, Max ... hepsi ayrı ayrı çok etkileyeci özelliklere sahipler. Bana empati kurduran , onların yerinde olsam ne yapardım dedirten bölümler beni kitabın içine çekmeyi başardı. Yer yer duygulandırdı ve bazen de ufak tebessümlere sebep oldu bende. Özellikle son bölümde gözyaşlarıma da hakim olamadım. Kitabı gerçekten severek okudum ve kesinlikle akıcı bir dili ve olay örgüsü vardı.
En yakın zamanda filmini de izleyeceğim umarım aynı tadı alabilirim.