Görüşmeler bir noktaya saplandı: Hükümet başkanı Fethi Bey mi, Karabekir Paşa mı olsun? Bu nokta üzerinde görüşülürken, Kazım Karabekir Paşa, bana 8Ekim 1919 tarihinde önerdiği gibi "Bakanlar Kurulu'nun şekli ve oluşumu, üyelerinin değeri ve kimliği ne olursa olsun, daima Milli Meclis içinde, söz sahibi ve denetleyici kalmayı, uygulanması zorunlu bir karar saydığını" söylemedi. Tam tersine, durumu, hükümet kurmak için yetki verilmesini ister nitelikte görülüyordu.