Puan vermedi·528 syf.··
2021 14. kitabı
-Vietnam Savaşı’nda esir düştükten sonra bambaşka bir adam olarak geri dönen Ernt Allbright, savaşta ölen arkadaşının kendisine Alaska’da bir ev bırakması üzerine kızını ve karısına alarak gider. Savaştan önceki gibi mutlu ve huzurlu hayat sürme umuduyla geldikleri Alaska’ya yerleşirler. Elektriğin, suyun olmadığı; etrafın vahşi hayvanlarla kaynadığı ve kışın güneş yüzü görülmediği bu zorlu koşullarda yaşamaya çalışırlar. Her şey ilk başta çok güzel ilerlerken gelen kışla beraber mutluluklarını yaz gibi geride bırakırlar. Alaska’da kışın gündüzleri bile karanlıktır ve bu hava şartları Ernt’in psikolojisini iyice bozar. Ancak Leni’yi ve annesini dışarıdaki tehlike değil evin içinde ki daha büyük bir tehlike korkutmaktadır; Ernt Allbright… Evin içindeki huzurlu ortamın yerini artık bolca kavga ve şiddet almaya başlar. Ancak Cora kocasının eskisi gibi olacağını düşünerek bu şiddetlere katlanmaya çalışır. Bir tarafta karısını çok seven, çok aşık olduğunu söyleyerek kıskançlıktan karısını döven bir baba. Diğer tarafta kocasının eski haline aşık olan; onun düzeleceğine, eskisi gibi olacaklarını umut eden bir anne. Leni bu zehirli ilişkinin farkına vararak annesini kaçmaya ikna etmeye çalışsada annesi sevdiği adamı terk etme cesaretini göstermeye korkar. Cora’ya bu yüzden ilk başlarda çok sinirlensem de ileyleyen sayfalarda cesaretini tebrik ettim. -Kristin Hannah ne yazsa okurum dediğim sayılı yazarlardan biri. En sevdiğim Hannah kitapları arasında ilk üçe kesinlikle girdi. Kitabın ilk başları çok sakin bir şekilde ilerlerken kitabın gidişatı ağzınızı açık bırakacak şekilde birden hızlandı. Bir olay yaşanıyor ve ben daha o olayın şokunu atlatamadan bir başka olay daha yaşanarak iyice şok oldum. Böyle böyle ağzım açık bir şekilde kitabı elimden bırakamayarak okudum. Leni ve Matthew’in birbirlerine duydukları o saf aşkı okumak çok güzeldi. Leni’nin küçük yaşlarda böyle büyük zorluklara göğüs germesi çok duygulandırdı. Kitapta en çoook sevdiğim karakter kesinlikle İri Marge idi. Kitabın en başından beri hayranlıkla okuduğum, çok güçlü bir kadındı. Böyle güçlü kadın karakterleri okumayı çok seviyorum. Ayrıca kitap kadına şiddet, kadına gösterilen şiddetlerin cezasının yeterli bir şekilde olmadığını da değiniyordu. -Çok sevdiğim bir kitap oldu daha önce Kristin Hannah sevenlere kesinlikle tavsiye ediyorum. Yazar ile tanışmayanları ise bir an önce tanışmaları için ısrar ediyorum. ! SPOİLER ! Sadece son kısımlarda Matthew’in o kazada daha az bir şekilde yaralanıp Leni ile beraber kaçmalarını çok isterdim 
Edebiyat
Büyük YalnızlıkKristin Hannah · Pegasus Yayınları · 2019930 okunma
·
147 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.