·377 syf.····Okunma: 04 Nisan 2021 22:17 Ya şimdi kafkayı okuyan biri daha kitabın ilk bölümünde kitabın konusunu anlayabiliyor kitabın başında bir şato görüyoruz ve ne kadar uğraşsakta o şatoya ulaşamıyoruz bu günümüzün yozlaşmış sistemini temsil ediyor k. ise ki k. kitabın ana karakteri şatonun bulunduğu köye kadastrocu olarak atandığını söylüyor ve şatoda onu kadastrocu olarak işe alıyor ama aynı zamanda hiç bir zaman k. İle irtibata geçmiyor bundan çıkaracağımız şey ise bu yozlaşmış sistemde her ne kadar uğraşsakta bir muhatap bulamayacağımız kahramanımız k. sonralarında frieda adında bir kızla aşk yaşadığını sanıyor ama frieda onu sadece dikkat çekebileceği bir araç olarak görüyor ama Kafka bunu o kadar iyi anlatıyorki biz frieda'yı kitabın sonuna kadar çok iyi bir kız sanıyoruz ama sonralarında ne kadar kurnaz biri olduğunu anlıyoruz k. İse aslında k.da friedadan pek farklı sayılmaz bence çünkü k.nın gözündede frieda daha üst rütbelere ulaşmak için bir araç ama bu savaşın kazananı frieda olurken k. Kaybediyor ve hiç bir zaman kendine bir muhatap bulamıyor ve kitabın sonlarına doğru k. Hep kendini sistemin üstünde tutarken yavaş yavaş sistemin bir parçası olduğunu görüyoruz ama bu son kısım benim kendi görüşüm çünkü sonuçta kitap yarım bir kitap Kafka bu kitabı bitirememiş
benim önerim bu kitabı hemen öyle okumayın öncesinde kafkanın bir kaç kitabını okuyun çünkü kitap biraz ağır daha çok Kafkaokurların anlayabileceği bir kitap daha öncesinden babaya Mektub, dönüşüm, milenaya mektuplar ve kitaptan önce mutlaka okunması gereken davayı okuyabilirsiniz
Dava kitabındada baş karakterimizin adı k. İdi o yüzden çoğu edebiyatçı şato'yu davanın bir devamı olarak görüyor bende bundan dolayı şato'dan önce davayı okudum sizede aynısını öneririm
İyi okumalar