Puan vermedi·639 syf.····Okunma: 05 Nisan 2021 22:36 #Nisanyorum2021
#Yaşar Kemal
#İnce Memed 4( 639 sayfa)
Önce içindeki,yüreğindeki zinciri kopar,başkaldır.Sonra dünyanın bütün zincirlerini kır,tekmil kötülüklere başkaldır,iyilik gelir.Getirdiğin iyilikler de,belki bir gün insanlar için kötülük olur,kendi iyiliğine de başkaldır.
Nereye gidiyorsun Bayramoğlu?
Nereye,İnce Memedi öldürmeye mi gidiyorsun?
Yok Bayramoğlu yok,sen İnce Memedi öldürmeye gitmiyorsun,sen kendi gençliğini öldürmeye gidiyorsun.
Hiçbir insanı öldürmek istemem,Allahın en kötü yaratığı da olsa,Allahın yapısını bozmak istemem.Bu kadar savaş gördüm,ölümden,kandan bıktım.Ama bu Arif Saimi seve seve öldürürdüm.Bütün kötülüklerin başı o...
Beş günlük İnce Memed maceramın sonuna gelmis bilunuyorum.Hic bitmesin istedigim doğrudur.Diger okuyan arkadaşlar ne düsünür bilmem,ama serinin en güzel kitabı bana göre bu son kitap.
Neler yasamadık ki!...
Serinin 3.kirabında ölen Mahmut ağanin ardından iyice tutusan ağaların,seytani planları...
Yağız at fiyaskosu
Arif Saimin evinin soydurulmasi
Herseyden elini eteğini ceken İnce Memedin,yeni hayatini okurken portakal ciceklerinin kokulari doldu burnumuza.Denizin iç ferahlatan yosun kokusu ile başımız döndü.Laf aramızda bizim adanın da heryeri portakal bahcesi,denizin kokusuyla portakal ciceklerinin kokusu her daim birbirine karısır,mükemmeldir
Ama nereye giderse gitsin,her yerde hak yiyen,fukaraya zulüm eden bir ağa yokmuydu?Vardı elbette.
İdealist bir ögretmen,Zeki Nejad,Memed le can dost.Yoksulun, işçinin hakları ile mücedele ettigi icin ağalarin baş düsmani.İnce Memedin tekrar dağa dönüş bileti.Şakir beye de kalmaz bu dünya...
Butun toroslari bekleyen Ferhad hoca,7 Memedler,en çokta Anacık Sultan a bol bol yer verilmis.
Arif Saim in anlat anlat bitmez kötülükleri ile de ,halka zulmetmek icin,icat ettigi yöntemler,ordular...Herseye rağmen bir olmuş birlik olmuş,kadını erkeği,genci yaşlısıyla Memed olmuş köylüler,yaptığı yanlıstan dönen eski eskiyalar.
Arif Saim ede kalmaz....
Bu son kitap öyle zengin bir anlatıma,öyle kalabalık karakterlere sahip ki,neresinden tutacagim bilemedim.
Hali hazirda okuyan ve okumak icin bekleyen arkadaşlara bu kadar ipucu yeter saniyorum.İlerleyen zamanlar da bu seri yi tekrar okuyacagim kesin.Bana eşlik eden ,birlikte eşzamanli okuduğumuz butun kitap dostlarina da ayrica tesekkürler.Yeni kitaplarda yine elele,sevgiyle