albert camus için "bu adamda nasıl bir kafa var yahu" diye düşünmeme bir kez daha neden olan kitap.Albert camus için "bu adamda nasıl bir kafa var yahu" diye düşünmeme bir kez daha neden olan kitap.En azından benim için, neden bu kitabı beğendiğimi anlatmak pek basit değil. kitabı okurken insanın zihninde yarattığı şeyleri kelimelere dökmek, biraz zorlayabiliyor insanı. şu kadarıyla söyleyebilirim ki; tespitler düşündürücü, cümleler altını çizdirecek nitelikte. Örneğin, altını çizdiğim cümlelerden bazıları:
"Her özgürlüğün ucunda bir yargı vardır; işte özgürlüğün son derece ağır bir yük olması bundandır."
"Kadın dostlarımızın napoléon bonaparte'la şu ortak yönleri vardır ki, herkesin başarısızlığa uğradığı yerde başaracaklarını sanırlar hep."
"Aşırı zevk hayal gücünü de, yargı gücünü de zayıflatır."