Kitabı okurken her an psikolojik analizler, tahliller yapabileceğimiz bir kitaptı. Kitabın kahramanı olan Golyadkin'in hislerini çok güzel, ince bir şekilde işlemiş Dostoyevski. Kahramanın canını sıkan, üzen, heyecanlandıran çoğu duyguyu Okuyucunun da hissedebileceği şekilde yazmış sevgili Dostoyevski :)