Her şeyin bittiği yerdeyiz... Bir ay su gibi geçti Harry'nin yardımıyla. Öncelikle, hayatımdaki en iyi kurgulanan kitap serisiydi. İlk kitaptan itibaren biz farkında olmadan aşılanmış gizli kurgular. İlk başta farkında olmadan geçiştirdiğimiz, üstünde kafa yormadığımız bir sürü şey bu kitapta karşımıza çıkıyor. Saygı duyulası bir yazar Rowling. Hayal gücü aşırı üstün ve ince espri anlayışı da kitabın içine sürekli çekiyor okuru. Kitabın sonuna kadar bize eşlik eden, merakımızı taze tutan birçok unsur da kitabı daha da harika hale getiriyor
(bkz: snitch'in içinde ne olduğu). Yani anlayacağınız "Ben aşık oldum!"