yaşar kemal'in destan anlatıcılığını çok güzel sergilediği kitaptır. üç hikayenin üçü de çok etkileyici. anlatım olarak biraz kopukluk yaşadıysam da kitap genel olarak sade ve akıcı, olaylar yaşanırken oradaymışsınız gibi anlatılıyor. eserlerde konu genel olarak toplumsal sınıf ayrımına odaklanıyor, güçlünün zayıfı ezmesi ve topluluklar arası çekişmeler gibi noktalar vurgulanıyor. yaşar kemal bu romanında da halkın içinden biri olduğunu gösteriyor.