Puan vermedi·56 syf.····Okunma: 12 Nisan 2021 00:26 stefan zweig yine şaşırtmadı diye başlamak istiyorum incelemeye. ayrıca bu inceleme spoiler içerebilir, dikkatli okumanızı tavsiye ediyorum.
bir solukta okunacak bir başka kadının öyküsü... yalnızlığın insanı nasıl da dibe sürüklediğini sade bir şekilde, kısa ve net anlatan bir öykü. bir çöküşün öyküsü...
çöküşü yaşayan kraliçe değil de sokakta ayakkabı boyayan çocuk olsa daha mı farklı olurdu, sanmıyorum.
yalnızlık insanı öyle bir rezil ediyor ki sonunda insan yalnızlığıyla baş başa kalmaktansa ölümü tercih edebiliyor.
ama iyi bir insan olsa bu yalnız kişi belki ölmez, belki hayatta tutunacak insanlardan başka bir dal bulurdu kendine. geçmişte yaptığı iyilikleri ya da en azından yapmadığı kötülükleri düşünür, geçmişinden pişmanlık duymadan en azından yalnız olsa dahi huzurlu bir hayat sürdürebilirdi.
bence kadını ölüme sürükleyen sadece yalnızlığı değil de zamanında söylediği tüm yalanlar ve yaptığı bütün sahtekarlıklar oldu. yalnızlık ise tüm bunların tuzu ve biberi...
kısa kitaplar okumayı seven, gerçekten de bir solukta bitsin gitsin diyen kişilere önerebileceğim bir kitap.