"Acı sinsidir, korkaktır aslında. Yerleşir tenine, girer en derinine kök salar. Acı kokar insan, acı damlar ve kalbi pas tutup ruhu kirlendikce kararır yüzü, küf kokar insan! Ve acı çeken acı çektiren olursa işte o felakettir. Ama en hazin olan şu ki herkes kaybeder. Bu oyunda kazanan yoktur ve acı ateştir, düştüğü her neresiyse yakmadan gitmeyecektir. Bu konuda yapabileceğimiz bir şey yok, acı çekilmelidir, onu reddedemezsin, kovamazsın!"