Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

144 syf.
8/10 puan verdi
Sokakta Bahaeddin Özkişi • Şeytan yabancımız değil, yakın tanıdığımızdı. Ama şimdi eskiden tanıdığımıza pek benzemiyor. Eskiden elimiz olurdu, bahçeden meyve çalardı, okul iyi değil gezmek iyidir derdi. • Yemek, yaşamak için bir araçtır. İstekler şehvettir, yemek de şehvettir • Yaşanması gereken hayat olarak içinde bulunduğumuz ortamı kabul ettik. • Bizi koruyan imanla yaşanmış yüzyıllar, konak, mescid, semtte ki eviliya idi bizi koruyan. • Elbise bedene uygun olmalı ve elbiseden beklenileni vermeli. Yalnız yeni olduğu için soytarı elbisesi giyilmemeli. • İnsanın gücü yaratıldığı amaca yakınlığı ile mümkündür. • İnsanın gözünü perdeleyen, her şeyi bir arada aynı anda görmesidir. Görmeyi bilmemek eğitim eksikliğidir. • Değişiklik, bütün değerlerin bir başkasıyla hemde kökünü şeytandan alan bir yabancısı ile değiştirilmesidir. • Değişime hazırlıksız yakalandı herkes. • Kişilerin birbirine güveni, pek çok şeyi beraberinde sürükleyerek kayboldu. Sözünde durma, vefa, merhamet, vicdan ve Allah korkusu gibi. Değişiklik her şeyi kendi rengine boyadı. İmansız, hak, hukuk, hatır gönül bilmez, saygısız bir nesil yetişti. • İnsan ölmez. Hayvan ve bitki yok olur. İnsanı mekine gibi düşünüyorlar, bozulacak ve hurdalığa kaldırılacak gibi. • Müzik insaların kollektif malıdır, milliyeti yoktur. • Artık müzik şehvet kokuyor. • Eldeki saf değerler cam boncuklarla değiştiriliyor. • Kökü olmayan toplum yaşayamaz. • Toprak her tohuma karşılık vermiştir. İnsanda topraktan dirilecek. • Vücut zayıfladıkça, ruh genişliği yücelir. • Kadın ihmal edildi. Kaba kuvvetle yanında tutulmaya çalışıldı. • Kavak gölgesinde üzüm yetiştirirsen üzüm acı olur. • Dünya, pek çok görmediğimiz varlığın oyun meydanı. Tutabildiğine inanan insan ilkeldir. • İnsan beyninde düşünce oluşur oluşmaz hemen yaşamaya başlar ve çevreye etki eder. • İnsanın değeri feragat ile belli olur. Kişinin mutluluğu verebildiği kadardır. • Cami ve din adamı süsten öte bir şey değil artık. Bunları yok etmek tepki çekerdi. Din adamları değersiz insanlardan seçildi ve açlığa mahkum edildi. Toplumun yardımına muhtaç oldu. Böylece din adamı ve cami fonksiyoner niteliğini yitirdi. Evliya, türbe ve mezar hala dimdik ve fonksiyoner. • İyi beslenmiş güzel vücutlar, dini baskıdan kurtulup özür oluyor. • İnkar, gücünü bilgisizlikten alır. İnkar, insanı bir sürü zahmetten kurtarır. • Allah yolunda ölmek mutlak özgürlüktür. Gözleriniz ve kalpleriniz size hoş gelen, gerçekte şeytana ait bir örtüyle örtülmüştür. O size kolay olanı, inkar ve gözle görülür, elle tutulur şeyleri tamah edilir gösterir. • Şeytan ne istiyor: insan çamuruna üflenen ilahi ruhu reddetmeli, madde hudutları içinde sıkışıp kalmalı, iktisat çatık kaşlı bir korku ilahı olmalı, insan doyumsuz olmalı, istekleri mide, para ve seks üçgeninde olmalı, iffet, alçak gönüllülük, olanla yetinme, iyilik, iman, Allah’a şükür..... bunların küf koktuğuna inandırmalı insanları. Kendinden uzaklaşan insan şeytana yaklaşır. Düşünmekten alıkoymalı, tefekkür etmemeli, ruh için faydasız şeylerle uğraşmalı. • Atomu ve uzayı ruhumuzdan iyi tanırız. • İnsanın gücü Yaradan’ına yaklaştığı, tefekkür ettiği, itaat ettiği ölçüdeydi. Dünya nimetleri bunların önüne çıkarıldı. • İsa’nın yaydığı fikirler Roma’ya gelene kadar zedelendi. Zedelenen kısım eski Yunandan tamamlandı. Batı bu yüzden eski Yunan’a bağlandı. Maddeyi esas aldı. Zeus sapık, tanrıçalar fahişe, böyle olunca fuhuşu din şekline soktu batı. Madde Tanrı oldu, teknoloji coştu. • Para, modern toplumun Zeus’u. • Para Marco Polo’yu Asya’ya, Kristof Kolomb’u Amerika’ya, Vasko Dö Gama’yı Hindistan’a gönderdi. Dünyanın definesini delen üç bıçak oldu bunlar. Yırtılan deliklerden milyarlar Avrupa’ya aktı. • Bu makine kavmini teknoloji yarattı. • Dine aç toplumlar ideolojilerine bağlandı. Fikrin doğruluğunu akla uygunlukla ölçmeye başladılar. • Teknoloji ile birlikte insan, çevre ile savaşı bıraktı. İnsanın kendi ile savaşı bitti ve yozlaştı. • Evlilik bir bağ çocuk ise imkanları sınırlayan baş belası oldu. • Devlet, insanı köle kılan bir musibet veya banka bekçisi oldu. • Marksist ve liberal fikirler, dinden boşalan yeri doldurdu. Bu iki fikir de insanı köle olarak görüyor. Biri boynundan kısa bir iple diğeri ayağından uzun bir iple bağlıyor. • Avrupa medeniyeti, er veya geç insanlığı yok edecek bir hastalıktır.
Sokakta
SokaktaBahaeddin Özkişi · Ötüken Neşriyat · 20171,130 okunma
··
104 görüntüleme
KÜBRA TARMAN okurunun profil resmi
Bu incelemeyi bu kadar az kişinin okuması gerçekten yazık olmuş. Emeğinize sağlık.
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.