İnsanın doğasının son derece başarılı biçimde anlatıldığı kitap, anlaşılması zor, dili karmaşık olarak görünse de anlamamak için bir sebep yok. Çünkü kitap bizi, hepimizi anlatıyor. Kitabı anlamak için önce kendini, insanın doğasını anlamak gerekir. Clamence'ın etrafında var olan hiçliği anlaması ancak kendi hiçliğinde mümkün olmuştur...