Puan vermedi·88 syf.····Okunma: 15 Nisan 2021 00:05 Aziz Bey Hadisesi... Bu kitabı bitirdikten sonra bir insanın " ben bu hayatı boşa yaşamamışım" diyebilmesinin o kişi için ne kadar değerli bir şey olduğunu düşündüm.
Hepimiz bize sunulan bu yaşamda hayaller kuruyoruz, sevmek ve sevilmek istiyoruz, pişmanlıklar yaşıyoruz, kendi zaaflarımıza yenilip hatalar yapıyoruz. Bazılarımız hatalarını düzeltmek, hayatlarını rayına oturtmak için çabalarken bazıları o hataları tekrarlamaya devam ediyor. Peki Aziz Bey bu yollardan hangisini seçti, o bir ömrü nasıl yaşayı tercih etti?
İşte bu kitapta Aziz Bey'in hayatındaki dönüm noktalarını, hatalarını ve yaptığı tercihlerin onu nasıl bir sona götürdüğünü okuyorsunuz. Sonra aslında yaşadığımız en küçük bir olay,tanıştığımız bir kişinin,söylediğimiz ve yaptığımız her şeyin hayatımızın geri kalan kısmını da nasıl etkileyebileceğine şahit oluyorsunuz. Mesela Aziz Bey o çok sevdiği ve onunda Aziz Bey'i sevdiğini sanma yanılgısına düştüğü Maryam'ı hiç tanımasaydı hayatı nasıl olacaktı?
Kitabın adı Aziz Bey, okurken Aziz Bey'in hayatını okuyorsunuz ama bence kitapta göz ardı edilmemesi gereken öyle bir karakter var ki,ondan etkilenmemek mümkün değil: Vuslat.
Adı gibi umut ettiği evlilik hayatına, evlendiği kişinin sevgisine ve değerine hep kavuşmak isteği içindeydi oysaki Vuslat. Ama Aziz Bey onu göremeyerek bir hata daha katmış o hayatına. Bir kadının bu şekilde yaşadığı hayal kırıklığının,sevgisizliğin ve değersizliğin içten içe onu nasıl çürütebildiğini satırlarda hissediyorsunuz. Vuslat'ın hikayesinde, her yerde rastladığımız ve rastlamaya devam edeceğimiz aynı kaderi yaşayan kadınların hissettiklerini anlayabilmek için,sadece yazılanları okumak yetmiyor, üzerine düşünmek ve onların o kalplerindeki acıya kulak vermek gerekiyor aynı zamanda.
İşte böyle bir kitap Aziz Bey, okunmaya, anlamaya, hissetmeye,ders çıkarmaya değer...