·296 syf.··Beğendi
···Okunma: 16 Nisan 2021 23:01 En başta söylemek istediğim kitap özellikle kadınlar için değil. Bence karşı cinsin de okuması gerektiğini düşündüğüm bir kitap. İkili ilişkilerde öncelikle birbirimizi anlamak adına fizyolojik özellikleri de bilmenin yararları var. Neden kadınlar sürekli erkeklerin onları anlamadığından, erkekler ise neden sürekli kadınların çok konuştuğundan şikayet etmesinin nedenini anlıyorsunuz. İlişkilere dair taktikler var evet. Ama bu kendiniz olmaktan çıkın veya yapay davranın şeklinde değil. Tamamiyle doğal olmanız gerektiği; kendinizi korumak adına sınırlarınızı çizmenin ve bunları korumanın önemine dikkat çekilmiş.
Kişisel görüşüm ise; gerçekten ikili ilişkilere dair bilinmesi gereken, karşılıklı iletişimde doğru verimi alabilmek adına güzel püf noktalarının ve bakış açısının olduğu bir kitap. Birkaç yerde cinsiyetçi dilde yazıldığına dair yorumlar okudum ama bana göre cinsiyetçi bir dili yoktu. Evrimsel sürecimize göre gelişimimiz nasılsa ona göre yazılmış ve bence doğru olan görüşler var. İlişkilerin kısa süreli olmasının sebepleri de bunlar tabi ki.