Çağımızın sevilen hastalık hastalığı;
kitap şöyle bir toplumumuzun elinden geçse acaba kaç kişi kitapta kendini görür diye okurken düşünmeden edemediğim bir Moliere komedisi, zamane tıbbı ve hekimleri eleştirisi.
Kitapta diğer Moliere eserlerindeki gibi başrol, çevresinde olan bitenden habersiz ve herkes tarafından kandırılan bir şahsiyettir. Çevresinin gözünü açma çabalarına rağmen kendi bataklığına daha da batarak gülünç bir vaziyetle ve kendine has takıntılarıyla (tuz tanelerini yemeğe çifter çifter koyarak :) okuyucuya tebessümler ettirir.
Zamanın hekimlerine bu kadar ağır konuştuktan sonra bile, Moliere'i muayne etmemelerine, ölüme terkettiklerine üzülmedim değil :(