Bu muhteşem kitabı okumaya başladığımda psikolojik olarak berbat, bir nevi depresyona girmiştim. Tek iletişimim Martin Eden' la idi çünkü Martin 'deki tutku, umut, hedefleri doğrultusundaki çabaları beni çok derinden etkiledi. Martinin büyük aşkı, çabaları bana o kadar iyi gelmişti ki defalarca okuyordum aynı sayfayı yetmiyordu seslice okumaya başlıyordum işte benim için böyle bir kitap martin eden da. Hiçbir zaman unutmam ilk başladığım zaman, Martin okumayı bir açlık olarak görüyor. Ne kadar okursa o kadar bilgi, kitap açlığının olduğunu söylüyor ve bundan korkuyordu. Martini kitap bitince anlamıştım çünkü ne mutlu bana benim de kitap açlığım Martin Eden ile başladı...