Matla

@Matla_
Spoiler İçerir!
Puan vermedi·220 syf.··
Beğendi
·
2021 28. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 21 Nisan 2021 00:30
Yaşamak, ağır ağır sindire sindire okuduğum kitaplardan ve bol bol altını çizdiğim satırlara da ev sahipliği yapanlardan. Yaşamak olgusunun içinin nasıl doldurulduğuna, yaşamanın ne kadar sancılı bir iş olduğuna, kimi zaman kendiyle birlikte yalnızlığı getirirken kimi zamansa beraberinde bir şeyleri götürmesine tanık oluyoruz Zarifoğlu'nun penceresinden. Ve aslında bize de hiç uzak olmayan bu büyük pencereden. Günlük türünde bir eser olmasının yanı sıra şiir, hikaye ve mektup türlerini de barındırıyor içinde. Zarifoğlu'nu daha iyi tanımak, onu ve eserlerini anlamak açısından mutlaka okunması gereken eserlerden. SARIKAMIŞ 1974. tarihli s.25'de yer alan yazısında annelerini yeni kaybeden altı çocuğun diyalogları özellikle beni en çok etkileyenlerden. 'Söyle kimler olsun masalımızda, düzenli bir aile, ya da sıcak yuvalarında kuşlar mı yoksa perili ağaçlar, insanüstü güçler mi?' 'ay ışığı bulunsun isterim' 'güzeel, başka?' 'ay ışığı bulunsun isterim' 'bunu söylemiştin, peki başka ne istersin?' 'ay ışığından başka bir de ormandaki oduncunun şehrin pazarında odunlarını satamadan dönüşünü anlatırsanız annem yeni ölmüş gibi ağlamak istiyorum.' . . . 'şimdi de sen anlat bakalım, neler olsun istersin masalımızda, kuşlar prensler sevimli haller?' 'ben isterim ki annem Esma'nın ölümünü daha duymamış olayım, böyle üşümiyeyim, ben isterim ki çocuk kalbimi anlayan annem olmayınca ben de olmayayım. Annesizliği anlatan bir masal anlatın kendimi daha iyi anlamak ve tanımak istiyorum...' Annesizliğin çocuklarda açtığı yarayı en iyi anlatan yazılardan olduğunu söylersem mübalağa etmiş olmam sanırım. Zira bu yazının yalnızca bir kısmı, yani buz dağının yalnızca görünen yüzü. Mutlaka okunmalı...
YaşamakCahit Zarifoğlu · Beyan Yayınları · 202011,2bin okunma
·
39 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.