·520 syf.····Okunma: 08 Nisan 2021 22:29 selamlar, sybil'e bi arkadaşımın önerisiyle başlamıştım. kendisi kitabı elinden bırakamamıştı aynı durumu ben de yaşadım. kalın bi kitap olmasına rağmen ilgi çekici konusunun yanı sıra olayların anlatım şeklinin sadeliğiyle hemen okunuyor. sayfalarını büyük meraklarla çevirdiğim bi kitaptı benim için şurası kötüydü ya da burası olmamıştı diyebileceğim bi kısmı olmadı. kitap psikiyatri tarihinin en çok kişilikli insanı olarak bilinen sybil'in hikayesinin bazen doktorunun ağzından bazen de sybil'in ağzından anlatıldığı kadarını yansıtıyor. kitapta bu kişiliklerin her biri (bazılarını detaylı bazılarını yüzeysel olarak) tanıtılıyor. sybil'in doktoru karşısında hangi kişiliğin olduğunu o kişilik ismini söylemeden anlayabilecek dereceye geliyor mesela. ayrıca kişilikler tek bir bedende olmasına rağmen saçlarının renginin farklı olduğunu söylüyor. Bir diğeri sybil 23 yaşında bir kadın olmasına rağmen 19 yaşında bir erkek olduğunu söylüyor. Benim için bu kişilikleri ayrı ayrı görmek, tek bir bedende nasıl konumlandıklarını hayal edebilmek çok değişik bir deneyimdi. Bireyin çocukluk döneminde yaşadığı travmaların ne kadar ağır sonuçlara yol açtığını tekrar tekrar anlamama neden oldu. Sybil'de bu travmalar o kadar ağır sonuçlara varıyor ki kötü bir olaydaki her kaçışı başka bir kişilik yaratmasına neden oluyor, kendini gitmediği yerlerde buluyor, tanımadığı insanların onu yakından tanıyormuş gibi davrandığı ortamlarda durumu anlamaya çalışıyor. kısacası kendi bedeni içinde yaşananlara hakim değil, kendi yaptıklarına hakim değil bir yerlerde bir şeyler onu yönetiyor gibi hissediyor ve çocukluğundan beri gerçekten yapmadığı şeyleri yaptığına yönelik suçlamalarla büyüyor. kitabın bazı sayfaları beni o kadar rahatsız etti ki sayfalarını çevirmek istemediğim ya da daha fazla okuyabileceğime inanamadığım anlar yaşadım. kitabın yaşanmış bir vakayı anlattığını daha önceden bildiğim için bu kadar etkilendim belki bilmiyorum ama bu kitaptakilerin gerçek olmadığını bilsem bile bunları yaşayan insanlar olduğunu bilmek de yeterli gelecekti. kitaba konu olan sybil tabii ki bir takma isim fakat ilerleyen süreçlerde sybil'in gerçek adı vs. bulunmuş. Kimileri bu hikayede doktorun sybil'i yönlendirerek kişilik bozukluğu yaşamasına neden olduğunu söylüyor kimileri de sybil'in doktoru manipüle ettiğini söylüyor. direkt kitabın para için yazılmış olduğunu ve gerçeği yansıtmadığını söyleyenler de var bu kısmına çok hakim değilim. zaten kitabı güzel yapan şey gerçek olması değil benim için, neyse psikolojik gerilim tarzı kitaplar okumayı sevenler bence bi baksın derim. iyi okumalar