Gerçek ismi Aleksey Maksimoviç Peşkov olan, ama bunun yerine Rusça “acı” anlamına gelen Gorki takma ismini kullanan bir yazarın, kendi çocukluk evresini anlattığı bu kitabı okuyunca neden “acı” ismini kullandığını daha iyi anlıyorsunuz..
Betimlemelere çok fazla yer vermesi ve olay örgüsünün ağır akması sebebiyle okumaktan çokta haz etmediğim Rus edebiyatının, benim gözümde, incisi olabilecek bir yazar. İlgimi çeken bir tür olması sebebiyle de oldukça meraklı ve hissederek okudum. Dönemin Rus kültürünü, özellikle yoksul kesimi, çok iyi aktaran, üstelik bunu bir çocuğun gözüyle, fikirlerini olabildiğince muhafaza ederek anlatan bir eser. Biyografi sevenlere kesinlikle öneriyorum.