Sahibinin Sesi
1/10
·375 syf.··
2021 17. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 03 Nisan 2021 16:00
·
Afganistan'da yaşanan iç siyasi karışıklar nedeniyle, ülkesinde kalmak yerine A.B.D.'ye sığınan ve yıllrdır orada yaşayan yazar, ülkesinde yaşanan iç karışıklıkların asıl sorumluları olan Sovyet Rusya'ya ciddi bir biçimde sataşırken, diğer sorumlu ülkelerden halen yaşamakta olduğu A.B.D.'ye güzellemeler yapıp durmakta, A.B.D.'nin gizli sahiplerinden İngiltere'ye ise herhangi olumsuz bir eleştiride bulunmamaktadır. Roman şaibeli 11 Eylül 2001 saldırılarının akabinde 2003 yılında kaleme alınmış olup bu saldırılardan sorumlu tutulan Usame Bin Ladin'in yaşadığı Afganistan'a, karşı bir saldırı niteliği taşımaktadır. Yazar, yıllarca ekmeğini yediği A.B.D.'ye diyet borcunu ödemek adına adeta "Sahibinin Sesi" rolünü üstlenmiş ve doğduğu yer olan Afganistan'da yaşanan olumsuzlukları bire bin katarak anlatırken, daha sonra göç ettiği A.B.D.'de yaşanan rezilliklerin ise ancak binde birine temas etmektedir. Afganlı bir yazarın A.B.D.'de ve Avrupa'da oldukça popüler olmasından ilk önce kuşkulanmıştım, kitabı okuyunca da kesin net bir şekilde sebebini anladım. Eğer bir, doğulu, Türk, İranlı, Müslüman vb. niteliklere sahip birisi batının, A.B.D'nin, İngiltere'nin hoşuna gidecek şekilde yazılar yazarsa onları el üstünde tutar, kendi uydurdukları ödüllerden bol bol dağıtırlar. Yazar, eğer tarihte yaşanmış İngiliz Sömürge güçlerinin Afganistan'ı işgal çabalarını ve ne idüğü belirsiz İngilizlerin Afganistan'da ne işi olduğu, hangi amaçla orada bulunduğunu irdeleyen bir Uçurtma Avcısı kitabı yazsa, orada İngiliz Ordusunun önde gelen bir komutanını da, önce babaya, yıllar sonra da o babanın çocuğuna tecavüz eden bir şekilde tasvir etseydi, o uğruna köpeklik yaptığı batılılar acaba yazarımıza yine bolca ödüller verecek miydi, yok efendim yazı dili çok akıcı, çok gerçekçi, çok duygulu vb. zırvalarla övecekler miydi. Yoksa, yazarımız yok Taliban mensubu, yok El-Kaide mensubu vb. ithamlarla Guatemala'da insanlık dışı işkencelere maruz bırakılıp, ölüme mi terkedilmiş olurdu. Konuyla ilgili herhangi bir araştırmam yok ama çocuk pornosuyla ilgili en büyük yatırımların AB.D.'de yapıldığını duyarsam ben şaşırmam, asıl şaşıracak olana şaşırırım. Dünya'daki hemen hemen bütün pisliklerin, savaşların arkasında muhakkak parmağı olan, dünyanın artı değerlerini sömürmeye çalışan A.B.D. ve İngiltere'ye daha fazla Khaled Hosseini lazım olacak bence. Sahibinin Sesi Khaled Hosseini diyorsun ki "Doğduğun yer değil, doyduğun yer vatanın". Tamam, bir şey demedik kardeşim de, doyduğun yer olan Hristiyan A.B.D.'nin, doğduğun yer olan Müslüman Afganistan'la şaibeli 11 Eylül 2001 saldırıları sonucuna arasının bozulması nedeniyle, 2003 yılında neden Afganistan'da yaşayan müslümanları, çocukları satan, tecavüz eden, öldüren insanlar olarak gösteren bir roman kaleme alacak şekilde aşağılık bir davranış içerisine giriyorsun. Senden yaşadığın A.B.D'den 12.000 km uzaklıktaki Afganistan'da neler yaşandığını değilde, çok değil A.B.D'de yaşadığın muhitin 12 km çapında yaşanan, çocuk tecevüzlerini, kadın tecevüzlerini, aile içi ensest ilişkileri yazmanı istesek, çok mu abartmış oluruz. Bence doğduğun yere borcunu, özrünü ancak bu şekilde yerine getirmiş olursun.
Uçurtma AvcısıKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2024192,5bin okunma
·
19 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.