Puan vermedi·282 syf.····Okunma: 25 Nisan 2021 21:26 Çocukluğum maksim gorkinin okudum ilk kitabı kitaptan çok ilgimi çeken bir şey var ki oda yazarın adı MAKSİM GORKİ. gorki Rusçada acı anlamına geliyor ve gorki adını takma ad olarak kullanmış asıl adı aleksey maksimiç peşkov. Kitapta ismi leksey olarak geçiyor ve otobiyografisine baktığımız zaman tamamen olmasa da kitabın otobiyografik bir tarzda olduğu anlaşılıyor kitapta aleksey demiyorlar ama benzer bir isim bizde Mehmet e memo demeleri gibi bir şey olduğunu tahmin ediyorum. Kitap genel anlamda sürükleyici öyle içinde aşırı anlamlı alıntı olarak paylaşabileceğim çok bir söz yok kitap gerçekten güzel
Buradan sonrası spoiler içerir
Kitabın başları gayet hoştu başta sıkılıp sonraki sayfalarda açılacağınız kitaplardan değil direk ilk sayfadan sürüklenmeye başlıyorsunuz kitabın daha en başlarından 3 kişinin ölümü ve kitabın otobiyografik bir anlatım olduğunu göz önünde bulundurursak gorki adının çıkış yeri anlaşılıyor. Karakterlerden en çok şaşayı sevdim (tam anlamadım çocuğa bir iki yerde şaşa diyorlar ama genel anlamda Çingene diyorlar ayrıca birkaç yerde Mihail dedemin şaşası olar geçiyor şaşa sanırım bizdeki Ahmet gibi çok yaygın bir ad çünkü kitabın sonlarına doğru lekseyin kardeşinin ismi de şaşa koyuluyor)
Kitap oldukça sade biraz kalın ama 13 yaşlarından sonra rahatça okunabilecek bir kitap. Birde sevdiğim karakterlerden bir diğeri horoşeyo delo iyi iş demek sürekli horoşeyo delo diyor diye adını iyi iş koymuşlar biraz ilginç bulsam da gayet beğendim. Nine zaten kitabın en iyi karakterleri dayıları ve dedeyi sevmedim. diğer bir garip husus da dedemiz ninemize ana ninemiz dedemize baba diyor ama kesinlikle okunması gereken bir kitap kitabı beğenmedim diyecek biri olduğunu sanmam keyifli okumalar