no psikoloji no cry
Puan vermedi·184 syf.··
Beğendi
·
2021 30. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 26 Nisan 2021 15:16
İnsan olmaya ya da insanı anlamaya dair yazılmış tatlı bir psikolojik eser. Uzaylı da olsa insan insandır sonuçta. Ehueuhe Kitap insan üzerine olduğundan bazı sayfalarda kendimi, bazı sayfalarda ise annemi, babamı, nanamı, ablamı, kardeşimi kısacası herkesi buldum gördüm ya. Kitapta altı çizilecek çok nokta vardı. Birey, toplum, çocuk, aile, kaygı, yalnızlık vb birçok konu başlığında kendime dair şeyler buldum. Değersizlik duygusu ve sorumluluktan kaçış konularında yazdıklarıyla dedim ki bu adam bu kadar nasıl tanımış insanları yahu. Sonlara doğru kitap klasikleşmişti. Genelde psikolojiyle pek aram yok çünkü geneli insanın kötü çocukluk geçirdiysen kötü olursun temeli üzerine yazılmış gibi geliyor. Çağımızın en çok sevileni Freud bey insanı yıkıcı, işi gücü cinsellik ve aşırı bencil olarak tanımlamıştır. Tamam abicim iyisin hoşsun da eee? Ölelim mi yahu? Bu kitapta da çözümden çok sorun vardı. Farkındalık adına tatlı ve güzel bir kitap. Evrimden de çok bahsetmiş sonlarında Carl Gustav Jong’un kollektif bilinçdışı kavramına değinerek eğilimlerin evrimleşmeyle oluştuğunu söylemiş. Örneğin :Yılandan korkma sebebimiz büyük maymun atalarımızdan gelen bir bilinç olabilirmiş. Garip şeyler. Ey insan sen nelere kadirsin ya. Hala yüzde yüz tanımını yapabilen yok. Alfred Adler bu bilinçaltından gelen kötülüğün tam tersi olarak insanı çok daha olumlu görmüş yalnız kendine değil başkalarına da yararlı olarak tanımlamıştır. Böyle olumlu bakan psikanalizci sayısı öyle az ki.. Bana sorulsa insan vicdan ve nefisle yaratılmıştır. Olumlu ve olumsuz davranmak tamamen elindedir. Sadece eşrefi mahlukat mı olmak istiyor esfele safilin mi ona karar vermesi gerekir. Evet bu kadarcık. Psikolojiyi sevmiyorum saygılar kendim.
1000Kitap
İnsan OlmakEngin Geçtan · Metis Yayınları · 202533,5bin okunma
·
35 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.