Puan vermedi·200 syf.··
2021 9. kitabı
·
368 günde okudu
·
Okunma: 29 Nisan 2021 00:24
Farklı mekan, toplum ve zamanda ki insanların ihtiyaçlarının benzer olması ve çözümün farklı yerlerde değil de “kendisinde” olduğu gerçeği hep kendisini var ediyor. Kitap hakkındaki birçok incelemeyi okudum. Yazmayı düşündüğüm birçok şey zaten yazılmış. Çoğu arkadaşımız kitabı daha genç bir yaşta okumayı dilemiş. Bu kitap tam da ihtiyaç duyduğunuz zamanda sizinle buluşmuştur inancınız olsun. Hayatta geç ya da erken diye bir şey yoktur. Her şey tam zamanında, meydana geldiğinde yerine oturur ve biz ancak o zaman onun kıymetini biliriz. Aksi taktirde sorularımızın cevapları sürekli olarak bizden gider çünkü zihnimizde cevapların gelip yerleşebileceği bir alan kalmamıştır. Doludur zihnimiz dertlerimizle, kederlerimizle! Kitabın ana fikirlerini şöyle özetleyebilirim. Şeytan (zayıf irade) bir işi olmayana iş yaratır. Boş durmak yaşama ve yaratana en büyük isyandır. Bu isyanı körüklemek için şeytan sürekli olarak boş duranlara, bir şeyler yaptırır durur. Özgürlüğe giden yolları çok farklı şekilde kapatır şeytan. “O” bunu yapmış, “bu” böyle demiş vb. vb. En büyük yalana sığınma da “şu” yok ki “bu” olsun. İnancınız olsun o “şu” diye tarif ettiğimiz şey olsa da “bu” dediğimiz şey olmayacaktır. Birini suçlu göstermek veya koca bir olayın hatalı olduğu göstermeyi seviyoruz. Biz bizden giderek kime yabancılaşıyoruz? Topluma mı, ailemize mi, arkadaşlarımıza mı? Hayır, gerçek cevap aynanın diğer tarafında: “Kendimize”. Kaybediyoruz kendimizi ve bulamıyoruz. Şeytan da, kaybolmanın kapısını açtığımız anda bir sürü korkuyu, yabancılığı, kötü düşüncenin tohumlarını serpiştirir zihnimize. Bu tohumlar kök salar, filizlenir, büyür ve serpilir. Biz de kurmuş olduğumuz sanal korkuların hükmü altında “hayat sürmeye” devam ederiz. Şeytandan özgürleşmenin yolu gene bizden geçer. Emeğimiz, isteklerimiz, bilincimiz, tefekkürümüz, irademizdir bizleri özgür kılan. Kendimizi erteleyip ve kendimizle buluşmayı ertelemek sadece kendine yabancılaşmayı getirir. Yabancıların olduğu bir ortamın göbeğinde yaşamımızı sürdürmeye çalışıyoruz. Kendimiz olalım, emeğimizle özgürleşmenin yollarını açalım. Kendi emeğimizle özgürleşmenin tadına vardığımız anda bilincimizde yeni ufuklar belirir ve eski sınırların dışındaki dünyalara merhaba deriz. Merhaba yeni ben! Şikayetlerimiz en büyük aldatmacadır, varlığımızla bütünleştiğimizde yani olaylara gerçekçi yaklaştığımızda daha fazla yaşamış ve özgür olacağız. . Şimdide (içinde bulunduğumuz anda) eğer eylem gerekiyorsa harekete geçin. Çevrenin merhametine kalmak hayal kırıklığı doludur. Dünya bizi mutlu etmek için değil özgür kılmak için buradadır. Kitap sizlere ne yapmanız gerektiği konusunda bazı ip uçları veriyor. Keyifli okumlar! Bu kitabı okurken bir videoya denk gelmiştim bu yazıyı yazmamda çok etkili oldu. youtube.com/watch?v=DCKRMWo...
İrade TerbiyesiJules Payot · Kırmızı Kedi Yayınevi · 202038,5bin okunma
·
42 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Yorumlarınızın çoğunu okudum çok güzel anlamışsınız keyif aldım okurken emeğinize sağlık 🥰🥰