"40 yaşıma kadar hep intiharı düşündüm, ama 40
yaşımdan itibaren insanların intihar etmeye
değmeyeceklerini düşünmeye başladım. Bana göre
intihar, geride kalanlara yönelik ağır bir suçlamadır. Bu mesajı verebileceğin tıynette insan olmadığını
düşününce de intihar etmiyorsun.
Şairin bu sözlerine vurulupta 40 yılının şiirlerini okuyup o yıllara tanıklık etmemek olmazdı.Ömrümde tek bir kitap okuyabilecek olsaydım bu kitap Erbain olurdu. Her okuyuşumda yeni bir şey öğrendiğim sürekli keşfedip heyecanımı yitirmediğim yegâne İsmet Özel eseri.