Kitap Goethe'in ilk romanıdır. Yazara Avrupa'da ün yapmasını sağlamıştır. Yazar 25 yaşında 2 haftada yazmıştır. Kitabın en beğendiğim kısmı mektuplardan oluşması oldu.Karakterimiz Werther münzevi bir yaşam sürmek istiyor bunun için bir kasabaya yerleşiyor. Orda bir tutkuya tutuluyor ama gerçekleşmesi imkansız bir tutkuya bu sırada başına gelenleri arkadaşına yazdığı mektuplardan okuyoruz. Kitabın sonunda meydana gelen olay(spoi olduğu için yazmadım) sebebiyle bir dönem Werther sendromu başlıyor.