Hali hazırda elimde ki okunmamış son Zweig kitabıydı ve bitecek diye korka korka okudum.Evet İşbankasından en son çıkan Gülperi Sert çevirisi bu kitap bir kitap olmanın ötesinde her zaman ki
şahaserdi.Hepi topu 73 sayfalık bir novellanın içine bu kadar sanat nasıl sığdırılabilir anlamak güç.Her zaman dediğim gibi insan değil bu adam...
İlginç olan bir diğer konu kendisi yahudi olmasına rağmen İsevi dinin ritüerlerine hayranlık duyulacak seviyede hakim oluşu.
Bir tüccarın adağını yerine getirmek için bir sunağa koyulmak üzere ihtiyar bir ressama yaptırmak istediği Meryem ana resmi üzerinden kurgulanan öykü hümanist bir yaklaşımın ışığında hemen her eserinde dokunduğu yahudi mezamliminden hiristiyan mezhep savaşlarına ve Hollanda'nın bağımsızlığına kadar tarihi bir sürece de ışık tutuyor.
İşte en garibide bu kadar çok şeyi daha önce söylediğim gibi 73 sayfaya sığdırıyor.
Açıkçası bir çok novellasında sonu okuyucunun hayal gücüne bırakmasına rağmen burada harika bir final sizi ters köşe yapıyor.
Neyse ben daha fazla anlatmayayım siz hemen başlayın okumaya...