Puan vermedi·163 syf.····Okunma: 11 Mayıs 2021 00:22 #alıntı
"Bir kitabı okurken geçen iki saatin, ömrümün birçok senelerinden daha dolu, daha ehemmiyetli olduğunu fark edince insan hayatının ürkütücü hiçliğini düşünür ve yeis içinde kalırdım."
#alıntı
"Bu akşam anladım ki, bir insan diğer bir insana bazen hayata bağlandığından çok daha kuvvetli bağlarla sarılabilirmiş."
#alıntı
"Berlin'de yalnızsınız değil mi?" dedi.
"Tamamen yalnızım... Ama Berlin'de değil... Bütün dünyada yalnızım.. Küçükten beri.."
#alıntı
"Seni seviyorum. Deli gibi değil, gayet aklı başında olarak seviyorum. "
Bazı kitaplar zamanı ve vakti gelmeden okunmaz derler. Sabahattin Ali'de benim için böyleydi sanırım. Hep merak ettiğim, isminin neden bu olduğunu düşünüp durduğum ama bi türlü okuyamadığım bi kitaptı. Ama okuduktan sonra etkisinden çıkamadığım ve bende bıraktığı tesiri hiç unutamayacağım kitaplar listesinde yerini aldı.
Kitaptan kısaca bahsetmek istiyorum, derine inip büyüsünü ve kurgusunun sürprizlerini bozmak istemiyorum. Çünkü kitabın içeriğinde olaylar ilerledikçe sürprizler bitmiyor.. Ayrıca dil, uslüp olarak çok güzel işlenmiş. Yazıldığı döneme ait kelimelerle de kitap daha da güzelleşmiş..
Kitabın asıl karakteri Raif Efendi ama kitabı okumaya Rasim ile başlıyoruz. İkisinin yolu iş yerinde keşisir, başta birbirlerini görmezden gelirler, zamanla mesafeli sayılacak bi dostluk başlar aralarında. Belli düzeyde devam eder bu arkadaşlıkları taaa ki Raif Efendi, Rasim'e günlüğünü verene kadar..
Ve o günlükte öylesine insanın içine işleyen bi aşk var ki.. Yazılanları okudukça kitabın ismini ve o aşkın büyüsünü keşfediyoruz zaten.. Ayrıca kitap Türkiye-Almanya arasında geçmekte. Raif Efendi gençliğinde Almanya'ya gider ve çevreyi gezinirken tesadüf eseri girdiği bi resim galerisinde bir tabloya tutulup kalır. O tablonun gerçekliğine ise tapma derecesinde hayran kalır..
Sabahattin Ali gerçekten bu eserle bi şaheser yaratmış. Bunu okuyan herkes anlamıştır muhakkak. Merakınızı biraz cezbetmesi için bi kaç alıntı bırakıyorum yukarıya..
Lütfen okuyun lütfen.