Nutuk. Bu adı hepimiz ilkokul zamanlarımızda duyduk. Okuduk mu peki hayır. Nutuk en iyi eserlerden biri ama maalesef okuyanlar ne kafayla okuyorlar gerçekten belli değil. Atatürk bu ölümsüz eserinde kendisini açıklamış aslında açıklamak zorunda kalmış. Şuan bile o kadar çok sevmeyeni var ki. Bunu bildiği ileri görüşlü birisi olduğu için Nutuğu yazmış.
Nutuk çok acı bir şekilde başlıyor. 18.yüzyıldan sonra zayıflamaya başlamış Osmanlı artık tamamen bitmiş. Padişah Vahdettin ve İstanbul İngilizlerin kontrolünde. Geriye hiçbir şey kalmamış. Ve Mustafa Kemal Paşa Samsuna gidecek. Samsuna isyanları bastırmak için gönderilecek.Çanakkalede, Trablusgarpta, Sofyada, Şamda hep susturulmaya çalışılmış Mustafa Kemal Paşa artık özgürdü. Hayalindeki ülkeyi kurtaracak tek kişi oydu...