10/10
·104 syf.··
Beğendi
·
2021 13. kitabı
·
23 saatte okudu
·
Okunma: 20 Mayıs 2021 22:54
Her insanın içinde az da olsa kötülük mevcut mudur? Bence mevcuttur. Mesela herkesin aklından en az bir kötülük yapmak geçmiştir. Birisini dövmek istemişsinizdir mesela... Ya da birisine maddi ya da manevi zarar vermek istemişsinizdir. Ama yapmamışsınızdır. Neden peki? Çünkü siz 'iyi' bir insansınız. Böyle bir şey yaparsanız sevdiğiniz insanların gözünden düşebilirsiniz, itibarınız zedelenebilir, o insana zarar verdikten sonra vicdan azabı çekebilirsiniz... Bir sürü örnek daha verilebilir. Yani yaptığınız şeyin sonuçları sizi olumsuz etkileyeceği için bunu yapmaktan vazgeçersiniz belki de hiç düşünmezsiniz. Ama bu olumsuz sonuçlar olmasaydı yapar mıydınız? Dr. Jekyll merhametli, yardımsever, toplum tarafından çok sevilen ve sayılan birisi. Çok 'iyi' bir insan yani. En azından dışarıdan böyle gözüküyor. Fakat içinde hep bastırılmış bir taraf var. Bir tutsak. Kötü birisi. Yukarıda saydığım sebepler ve daha birçok sebepten Dr. Jekyll olarak dışarıya çıkması çok tehlikeli. Ama ya Dr. Jekyll olarak değil de başka birisi olarak çıkarsa... O zaman ne olur?
1000Kitap
Dr. Jekyll ile Bay HydeRobert Louis Stevenson · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202427,2bin okunma
·
32 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.