Puan vermedi·251 syf.····Okunma: 25 Mart 2021 18:15 Bu tür okumaları; kadınların hakları üzerinde daha fazla bilgi edinmek, bilinçlenmek ve yazgıyı değiştirmek (kadın ve öğretmen sıfatıyla) adına sürdürdüğüm ve sürdüreceğim okumalar olarak görüyorum. O yüzden benim için çok önemli. Bu kitap üzerinde konuşmak istiyorum. Okurken "ruhsal" olarak inanılmaz yorulduğum bir kitaptı. Bunu olumsuz bir yorum olarak algılamayın. İçeriği, derin ve bir türlü kabuk bağlayamayan yaraları gösteriyor. Bu da haliyle insanı, özellikle de "kadını" sarsıyor. Her sayfasında kadının aşağılandığı, hor görüldüğü, soyutlandığı, yalnızca cinsel bir obje olarak yaklaşıldığı anların arasında dolaşmaya başlıyorsunuz. Sizin için hep bir perde aralanıyor. Bu ezilişin haksız sebepleri de açıklanıyor. Ben bazen şaşkınlıkla, çoğunlukla öfkeyle okudum. Okuduğunuz zaman söylediklerimi anlayacağınızı düşünüyorum. İçerisinde birçok kavrama değiniliyor ve kadınların tarihi farklı pencerelerle, açık ve anlaşılır bir biçimde 4 kadın tarafından ortaya koyuluyor. Başlık ise ironik. Kadınların en güzel tarihinin tam anlamıyla hiç yaşanmamış olması bunun nedenidir. Geçmiş, şimdi ve gelecek kadınlar için düşünüldüğünde kesin ayrımları yapılamayan kavramlara dönüşüyor. Çünkü "Erkekler namuslarını kızlarının, kız kardeşlerinin, eşlerinin bedeniyle özdeşleştirdikleri için, bugün bile kadınlar dövülüyor, hatta öldürülüyor. İçinde bulunduğumuz 'gelişmiş toplumlarımız' bile bu tür geriye dönüşlerden kurtulabilmiş değil." Ama değiştireceğiz, hep birlikte...