Tarih tekerrürden ibarettir. İlkel dönemden şimdiki modern çağımıza kadar sayısız salgına maruz kalmasına rağmen hala insanlık olarak bir ders çıkarmış değiliz, salgın ortaya çıktığında bilimin salgını erken durdurabileceği ilaçları üretememeleri ne kadar da komik değil mi? Yazar kitabını 1900 senelerinde ön görmüş tesadüf mü sanmam. Zaten geçmiş dönemlerine bakıldığında salgınlarla her yüzyılda baş gösterdiği görülüyor. Kitapta 2070 yılında torunlarına 2013’te Kızıl Veba salgınını ve salgında sağ kurtulan nadir insanlardan olduğu anlatılıyor.