·400 syf.····Okunma: 24 Mayıs 2021 00:20 Labirent serisinin ikinci kitabı Alev Deneyleri. İlki daha iyiydi ama bu kitapta oldukça iyiydi. Akıcı ve merak uyandırıyordu. Hep bir sonraki sayfayı merak ediyordum, tahminlerimde oluyordu elbet ama ne yazık ki hiçbiri tutmuyordu. Kitabı okurken sanki ben de onlarla orada mücadele veriyormuşum gibi hissediyorum. Onlar üzülünce ben de üzülüyorum, onlar sinirlenince ben de sinirleniyorum. En önemlisi de o hainliğe uğramıslık durumu. -Neyse Teresadan bahsedip sinirimi bozmayacağım ama yine de Teresa sayesinde yine bir şeyi anladık. Çevremizdeki insanlara güvenip guvenmeme konusunda daha dikkatli olmalıyız. Arkadaşlarımızı iyi seçmeliyiz. Kimin güvenilir olup olmadığını güvenmeden önce emin olmalıyız. Ah Tommy bunları hakedecek ne yaptı- Bazı seriler 1. Kitaptan sonra toparlayamıyor ama Labirent serisinde hiç öyle bir sorun yok olacağını da düşünmüyorum. Okumanızı gerçekten tavsiye ederim. Biraz kitaptan bahsedeyim:
(SPOİLER!!)
Olaylar güneş ışınlarının ve fırtınaların aşırı fazla olduğu Alev denilen yerde geçiyor. 1. Kitaptan sonra
çocukları bir sığınak gibi bir yere getiriyorlar orda bir iki gün kaldıktan sonra alevlerden geçerek özgür olacaklarını söylüyor isyan. Yola çıkıyorlar tabi Teresa yok onun yerine 2. deney grubundan Aris geliyor. -2. deney grubu aynı 1. Grup gibi kayranda yaşıyor ama onlar kız Aris de Teresa gibi bir sürü kızın arasına tek bir erkek olarak gönderilmiş- Başlarına bir sürü kötü şey geliyor, arkadaşlarını kaybediyorlar. Fırtına başlamışken bir yer bulup giriyorlar ama orası delilerle dolu. Thomas oranın lideriyle yani Jorge'la bir anlaşma yapıyor. Onlara alevi geçmeye yardım edecekler ama karşılığında kendileriyle birlikte Brenda ve Jorge’u da ışıl hastaliginin tedavisini olacaklardı. Diğerlerini ikna etmişlerdi, gidiyorlardı. Biraz ilerledikten sonra bir patlama oldu. Thomas ve Brenda diğerleriyle gidemediler bu yüzden bir tünele girdiler delilerin olduğu tünele... Tünelde ilerlerlerken bir deli gördüler burnu, bir gözü yoktu berbat haldeydi ve Thomas’in burnunu istedi. Brendayla Thomas kacarken çoğaldılar. Brenda bir odaya girip masanın altındaki boşluğa girdiler. Deliler geldi konuştular gideceklerini söylediler. Sesleri gitti Thomas iç çekti, tam o anda burnunu isteyen deli masanın altına girip Thomas’ı çıkardı. Thomas'ı yerden yere atti. Brenda Delinin üstüne cıktı ve Thomas a bir bıçak verip onu öldürmesini söyledi. Ya deli ölecekti ya da Thomas ve Brenda. Thomas gücünü topladı ve bıçağı alıp delinin tam kalbinin ortasına sapladı...
Filmden bahsetmek gerekirse; filmin konuları farklıydı kitaba göre çok farklıydı hemde. Sadece ana hatları aynıydı. Farklı olmasına rağmen gerçekten film de harikaydı. Filmin her sahnesinde nefesim kesiliyordu. 2. Film 1. Filme göre daha aksiyonluydu. Gerçekten 3 film de harika.