10/10
·1025 syf.··
2021 17. kitabı
·
42 günde okudu
·
Okunma: 30 Mayıs 2021 18:33
Sevgili Okurlar ; Karamazov Kardeşler isimli başyapıtı nasıl değerlendireceğimi inanın bilmiyorum . Ben esasen Tolstoycuyum ama anna karenine ile diriliş ile kapışır bu kitap. Eleştirecceğim tek şey gene karakterlerin sonu ile alakalı net bir son yazmayışı büyük ustanın , ama buna alıştım artık her kitabında böyle yapıyor. Eser kesinlikle bir başyapıt. Elbette Dostoyevski her eserinde olduğu gibi bu eserinde de karakterlerin sonları ile ilgili açık kapılar bırakarak sonlandırıyor romanını. - Kitap okuyucuyu kesinlikle sürükleyecektir. Dersler verecektir.Karakterler içindeki psikolojik değişkenlikler okura yansıyacaktır . Kitabın iyi karakterleri olduğu gibi kötü karakterlerinde var , ama aşıladığı duygu bence kesinlikle SEVGİ. -Fyodor Pavloviç yani karamazov kardeşlerin babası kötü bir karaktermi çözemedim, zaten kendi ağzından bir replik veya yazıda heralde yok denecek kadar az , ama Dmitry Karamazova kötülük ettiği bence kesin. - İvan Karamazov ilginç bir karakter ; ben şu şekilde yorumladm . İnanç konusunda birtakım boşluklara düşmüş , dünyanın adaletsizliği üzerine görüşleri aykırı yöne savrulmuş ama içinde merhamet ve vicdanını kaybetmemiş bir karakter. - Aleksey Karamazov namı diğer alyoşa , nasıl güzel bir karakter ama onunda içinde pısırık ve çocuksu taraflarını gördüm okurken. -Dimitry Karamazov yani mitya , en sevdiğim karakter , ah be mitya , gruşenkaya olan sevgisi hastalık derecesinde tutkusu kesinlikle okura geçiyor. - Kitap Dostoyevskinin son kitabı , okunmalımı ? kesinlikle okunmalı . Kütüphaneye lazım bir kitap. tavsiye olunur.
Karamazov KardeşlerFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202545,3bin okunma
·
55 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.