·368 syf.····Okunma: 06 Haziran 2021 02:44 En yakın arkadaşım dahil bir çok kişinin en sevdiği kitaplardan olmasına rağmen ben bu eseri pek beğenmedim. Sonu rahatlıkla tahmin edilebilen bir aşk romanıydı ve evet diğer adında olduğu gibi gurur ve ön yargıyı da iyi işlemişti bir bakıma. Fakat yine de sadece aşk, sevgi, evlilik kavramları üzerinden bunun ele alınması hoşuma gitmedi.
İçeriği ise kısaca şöyle: Ana karakterimiz ve diğer kızlardan illaki farklı olan Elizabeth yaşadıkları yere yeni gelen çok yakışıklı zengin ve soylu ancak kibirli gözüken Bay Darcy'e başta çok ön yargılı, gururlu davranarak onu kötü sanıyor ve nefret ediyor. Sonrasında ise diğer dört kız kardeşinin ve çevresinin etrafında gelişen olaylarla onun gerçek kişiliğini tanıyarak ona aşık oluyor. Sonunda ise hiç şaşırmayacağınız üzere hem kendisi Bay Darcyle mutlu mesut evleniyor hem de diğer gözde karakter olan ablası Bay Darcy'nin en yakın ve yine bir o kadar yakışıklı zengin asil yakın arkadaşıyla evleniyor.
Yani bana klasik geldi. Eminim buna gelene kadar okunulabilecek eşsiz romanlar vardır. :)