Herkese merhaba Gorki yazarımızın Ana adlı kitabını konuşalım.
Puanım : 8/10
Okumanızı çok ama çok tavsiye ettiğim bir kitap. Sosyalizm nedir? Devrim nedir? Kapitalizm nedir? Soruların cevabını alacağınız bir kitap. Burda işçi sınıfın ne kadar fakir olduğunu ve mutsuz olduğunu anlatıyor. Burda mutsuz olan erkekler kadınlara şiddet uygulayan bir erkek toplumu ne yazık ki. Ana olan kadın Pelage eşinden şiddet görüyor. Oğlu tıpkı babası gibi olacağını düşünürken, çok farklı bir karakter oluverir. Oğlu olan Pavel gerçekçiliği ve sosyalist bir kişiliğe sahip. Bu düzene bu kapitalizme karşı gelir. Ardından annesi de bu işin içinde olur. Nasıl diye sormayın spoiler veremem. Bizim ülkemizle ortak sorunlarımız olduğunu düşünüyorum. Kesinlikle okuyun. Anlatımı ağır değil ama hafifde değil. Eğer kitap okuma alışkanlığınız varsa rahatça okuyabilirsiniz.
En sevdiğim karakter : Pelage ve Pavel