10/10
·240 syf.··
2021 19. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 18 Haziran 2021 15:38
Merhaba sevgili okurlar ; Platonun Devleti adlı kitabına naçizane birkaç yorumda ben yapmak isterim . Her devlet görevlisinin , siyaset politika ve felsefeye ilgisi olan bireyin okumasını tavsiye ederim . Kitabı 10 üzerinden 10 puanladım . Dikkatimi çeken hususlar ; 1- Sokratesin ruhun ölümsüz olduğuna , ölümden sonra ruhun yok olmadığına inanması , bir tanrının olduğuna ve hesap gününün olduğuna inanması ve bunlarada yaklaşık 2400 yıl önce hiçbir teknoloji olmadan bilimin sınırlı olduğu bir çağda düşüne düşüne bulması gerçekten enteresan . 2- Doğruluk ve eğrilik arasındaki tüm farkları detaylarına kadar sunması , doğruluğun eğrilik karşısında üstün olduğunu kanıtlaması harikaydı . 3- Bir devlet biçimi benimsiyor ve başında anladığım kadarıyla en iyi idarecilerin yaşça büyük filozofların olacağını düşünüyor . Burda anlatmak istediği sanırım akılcılıktan yana düşünen insanların idare etmesini istiyor . İlginç bir bakış açısı . 4- Yönetim biçimlerini irdeliyor , oligarşi , aristokrasi , demokrasi ve zorbalık . Buradaki en önemli husus ve beni şaşırtan demokrasinin özgürlüğün sınırsızlaşmasına yol açacağı ve bunun da zorbalık yönetim anlayışına dönüşeceğini iddia ediyor . Enteresan bir bakış açısı . 5- İnsanlar üzerindede taktire şayan felsefelere rastgeldim , iyilik ve kötülük , fakirlik ve zenginlik , büyüklük ve küçüklük ve bunların getirdikleri ve götürdükleri . 6- Son olarak şunu tavsiye ederim . Kitap muhteşem bir felsefi eser . Kütüphanede yerini almalı . Okurken en fazla 5 er 10 ar sayfa özümseyerek okunmalı . Roman gibi bir çırpıda okuyum moduna girmeyin , Fazlası kafa açabilir. Sakin kafayla ufak ufak okunduğunda çok şey katmış olacaktır size . Saygılarımla .
DevletPlaton (Eflatun) · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 201932,9bin okunma
·
478 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.