İçeriğinden çok aldığı eleştiriler dikkatimi çektiği için okumaya karar vermiştim bu kitabi. Çünkü dine ve ahlaka aykırı diye mahkemelik olmuş fakat güçlü bir savunma ile aklanmış bir kitap kendisi, yani ancak o zaman yayimlanabilmis!..Kitaptaki ana kahraman Madam Bovary ise bence tutkulu değil de daha cok tatminsiz ve memnuniyetsiz bir kişilik yapısında olan bir karakter. Ve kitabın konusu cidden Aşk-ı Memnu' ya benziyor hatta sonu neredeyse aynı Bi dakika bunu söylememeliydim sanırım Kitapta dinsiz diye yargılanan başka bir karakterin bu yaftalamaya cevabı ise üzerinde düşünülmeye değer: "Kendi dinim var benim, hatta daha dindarım ben onlardan, onların o gülünç törenleri, hokkabazliklari yoktur benim dinimde! Ama Tanrı'ya taparım!...Ama kiliseye gitmeye, gümüş tepsiler öpmeye, bizden daha iyi beslenen bir sürü soytarinin sırtını kalinlastirmaya gelince, ben bunda yokum! Çünkü insan Tanri'ya saygısını bir koruda, bir tarlada, hatta eskisi gibi, gökyüzüne bakarak da sunabilir."