·56 syf.····Okunma: 21 Haziran 2021 02:14 Stefan Zweig'in okuduğum diğer kitaplarında olduğu gibi bu kitabında da karakterlerin iç dünyasına girilmiş ve gerçek bir hikayeye dayanması da kitabı daha da güzelleştirmiş bence. Zweig'in anlatımını seven bu kitabı da rahat beğenir.
spoiler------------
Kadının papazın yeğenine olmayan birine gitmesini söylemesi herhalde okuduğumuz öyküdeki en güzel olaydı.
Ayrıca sırf insanlar onu saraydan attılar diye o kadar havalı ölüm hazırlayıp da istediği ölümsüzlüğe kavuşamaması da müthiş bir vizyonsuzluk, uğruna öldüğü insanlar sihirbazın numaralarını Madame de Prie'nin ölümünden daha önemli görüyorlarsa boşuna ölmüş cidden kadın.