Orhan Pamuk : Veba Geceleri
Alelacele yazılmış bir kitap. Salgın dönemini nakite çevirmek maksadıyla yazıldığı kanaatindeyim. Çok tekrar barındırıyor içinde, kitap 450 sayfa yerine 250 sayfada derdini anlatabilirdi rahatlıkla.
O kadar çok tekrar var ki yoruyor okuyucuyu. Pandemi ile ilgili verdiği bilgilerin tamamı son 1 yılda öğrendiklerimizden farklı değil. Akşamları haber kanallarında konuşulan ne vara kitaba aktarmış.
Ayrıca Atatürk, Türk ve milliyetçilik karşıtlığını da ince ince işlemiş. Kitapta en başarılı olduğu kısım budur.
Orhan Pamuk'un okuduğum en kötü romanı olabilir. Hiç beğenmedim.