·172 syf.··Beğendi
···Okunma: 21 Haziran 2021 03:33 Her okuduğum kitabın başkahramanıyla bir yerde kesişirdi yollarım lakin Alex le pek kesişemedi yollarımız. Koyamadım bir türlü kendimi onun yerine o olamadım. Onu uzaktan izleyen hissettiklerine dahi şahit olabilen bir izleyici olabildim sadece.
Kitapta bahsi geçen bir mekanda ve zamanda yaşamak istemezdim asla. Karakterim gereği büyük ihtimalle geceleri dışarı çıkamayan evinde telaşla sabahı eden bir insan olurdum . Böyle bir ortamda yaşayıp suçluların özgürlüğü için suçlulara iyilik yapılmasının dayatılmasının bir kesimce rahatsız görülmesi ve bu uğurda kendilerince bir şeyler yapma girişimi şaşırttı beni oldukça. İnsanların dışarda özgürce gezememelerini göz ardı edip suçlu birinin iyilik ve kötülük arasında yapacağı seçimin özgürce olması gerektiğini savunan bir insan olmazdım. Gönül isterdi ki herkese özgürlük tanımak lakin seçim yapmak gerekirse masum insanların özgürlüğünü daha üstün tutardım. İyilik de kötülük de bir seçimdir aslında bir seçim sonucu yapılan iyiliğin değeri elbette zorunluluk altında yapılan iyilikten yeğdir. Allah'ın istediği zorunluluk altında yapılan iyilik değil kişinin niyetidir o an o iyiliği isteyip istemediği veya o kötülükten kötülüğü yapabilme olanağı olmasına rağmen uzak durup durmadığı Yaratıcımız için bir ölçüttür elbette ama toplumda yaşayan biri için yapılmayan kötülüğün seçimle olup olmadığı pek de önemlidir diyemeyiz bence onun için önemli olan o kötülüğün yapılıp yapılmadığıdır.
Alex'in seçim hakkını savunan insanların da niyetlerinde samimi olduklarını söyleyemeyeceğim onlar da sadece menfaatleri uğruna Alex'i kullandılar izlenimi aldım ben. Alex pek de umurlarında değil gibiydi İçişleri Bakanı istediği için yapılan bu tedavi sonuçlarıyla beraber ortadan kalkabildi ama Alex gibilerinin arkasında duran sözde bir grup bu tedavinin sonuçlarını ortadan kaldırmak için pek de uğraşmadıkar onlar için de aslında Alex hedefledikleri yolda onlara yardımcı olacak bir unsurdu sadece.
Okunmaya değer bir kitap bazen özgürlüğün karşısında da durabilen bir tarafımızın olduğunu keşfedebiliriz en azından ben öyle hissettim. Okuyacak olanlara İYİ OKUMALAR...