SPOILER İÇERİR
10/10
·352 syf.··
2021 2. kitabı
1984 , en iyi distopyalardan biri sayılıyor. Buna kitabı okuduktan sonra hak vermemek mümkün değil. Konusmanın , hareket etmenin hatta düşünmenin bile sınırlandırıldığı, insanların özgürlüğünün bile elden alındıgı bir dünya. Bir gün "düşünmenin yasak" olacağını bile düşününce çıldırabileceğimi düşündüğüm bir ömürün geçtiği kitabi okumak çok etkileyiciydi.Böyle bir dünya da yaşayabilir miydim? Sanmıyorum. Böyle kurallarla Winston gibi baş kaldırabilir miydim? Hiç sanmıyorum.Yazarin bu kitabında da Hayvan Çiftliğı kitabında ki gibi bir sistem eleştirisi vardı ama 1984 kitabında okurları da tamamen sistemin içine sokması kitabın beni en çok etkilediği yeri oldu. Öyle bir düzen ki kendi aileniz için bile bir anlamınız yok. Her an 7 yaşındakı oğlunuz tarafindan ihbar edilebilirsiniz.Bu kitapta bana çok ilginç gelen olaylardan biri de tele ekrandı. Bence 7/24 biri tarafından izlenmek ve kendi duygularınla ,sözcüklerinle yargılanmak kendi benliğinden uzaklaştırır. Kitapta kendi doğrularını yaşamasına izin vermeyip sadece tek bir yöneticinin istediği gibi yaşamanın ya da yaşıyomuş gibi davranmanın topluma nasıl bir katkısı olduğu bu kitabi okurken en çok düşündüğüm soru işaterlerinden biridir. Okuduğum distopyalardan kat ve kat daha ürkütücü, iç karartıcı ve kasvetliydi. Bence okuyucuda uyandırılmak istenen hisler başarıyle yerine ulaşıyor.
1984George Orwell · Can Yayınları · 2023200,3bin okunma
·
32 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.